TPMS – měření tlaku v pneumatikách za jízdy

Moderní vozy vyžadují moderní technologie a mezi takové patří i TPMS (Tire Pressure Monitoring Instruction). Dnes je možné tyto systémy najít ve všech typů vozů od Fabie až po nejluxusnější vozy jako je Audi A8 aj.

 

Jaké existují verze TPMS

Existují dvě základní verze implementace systému TPMS:

  • monitoring tlaku v pneu na základě ABS čidel
  • monitoring tlaku v pneu bezdrátově pomocí ventylků

 

Rozlišení dle tlačítka ve středové konzoli

  • v případě tlačítka bez nápisu SET se jedná o kontrolu pomocí ABS čidel
  • v případě tlačítka s nápisem SET se jedná o kontrolu pomocí ventilků

b6-shift_2 B6-shift_1

 

Rozdíly mezi TPMS

V případě ABS:

Kontrola tlaku v pneu je vyhodnocována přes systém ABS (řídící jednotku a čidla). Je potřeba nakalibrovat po dofoukání a pak reaguje na změnu tlaku. Pokud se změní tlak všech kol, není to vyhodnoceno jako chyba. Se změnou tlaku se změní obvod kola a s tím otáčky a to už dokáže vyhodnotit ABS.

 

V případě ventylků pro bezdrátový přenos:

Speciální ventilky měří tlak v pneu a přenáší do systému vozidla. Ventylky jsou opatřeny malou jednotkou s baterií, pro bezdrátový přenos signálu do jednotky ve voze, která následně signály vyhodnocuje. Tento systém je přesnější, nicméně ventylky jsou poměrně cenově nákladné (cena jednoho cca 1.500 – 3.500 CZK) a výdrž baterie, která je oficiálně nevyměnitelná je pouze 2 až 3 roky.

 

K čemu slouží TPMS tlačítka ve středové konzole?

Tlačítka slouží hlavně k resetování / kalibraci čidel.

 

Obecný popis funkčnosti TPMS

 

Popis TPMS ve voze VW Passat

 

 

Sdílet článek

Poslední články

Zanechat vzkaz

* Pole je nutné zadat před odesláním!

 
Copyright © 2013 – 2017 VWGlobe.cz Všechna práva vyhrazena. Powered by GetFreeWeb.cz.
Exporty: RSS | Sitemap