Auto nejede a z výfuku line se bílý kouř

Dnes je již téměř standardem, že auta s dieslovými motory mají turbodmychydla. Bohužel obecně naftové motory potřebují větší péči při údržbě i provozu a především pak v případech, kdy jsou osazeny tusbodmychadly. Jedná se zejména o situace, kdy dojíždíte do cílové destinace, tak je vhodné po zastavení nechat motor ještě nějakých 20s až minutu běžet, aby došlo k ochlazení turbodmychadla. Okamžité vypnutí motoru má za následek usazení splodin v komoře turba a vysoká teplota tyto splodiny přemění na černý spečenec (karbonizace).

Důsledně by jsme měli dodržovat ochlazování turbodmychadla především pokud jsme jeli po dálnici a nebo delší trasu při vysoké rychlosti.

Následky jsou fatální pro naši peněženku. Turbodmychadlo začne propouštět olej, může dojít k problému s regulací což se negativně projeví i na výkonu motoru.

V krajním případě může dojít až k nedostatečnému mazání turbodmychadla olejem, což vyustí v destrukci turbodmychadla, které se vpodstatě rozpadne. Nejhorší možný scénář, který může mít nedozírné následky, protože střepy můžou doputovat až do sání nebo až do motoru a tam nadělat katastrofu a zničit motor.

Projevy poškozeného turbodmychadla

  • citelné snížení výkonu motoru
  • při jízdě jde motor tzv. do “nouzového režimu”
  • bílý kouř z výfuku
  • na displeji (budíkách) se objeví chybové kontrolky indikující problémy s motorem

 

Doporučení

  • okamžitě zastavit a nepokračovat dále v jízdě
  • diagnostikovat co nejdříve řídící jednotku motoru (VCDS)
  • zkontrolovat fyzický stav turbodmychadla
  • v případě poskození turbodmychadla zkontrolovat i sání a případně jej vyměnit

 

 

Sdílet článek

Poslední články

Zanechat vzkaz

* Pole je nutné zadat před odesláním!

 
Copyright © 2013 – 2017 VWGlobe.cz Všechna práva vyhrazena. Powered by GetFreeWeb.cz.
Exporty: RSS | Sitemap