VW Passat 3C: Výměna kabinového filtru

Výměna základních filtrů je stále činnost, kterou může člověk provést sám a nepotřebuje k tomu využít servisního střediska a ani žádné speciální nástroje, postačí troška šikovnosti a šroubovák.

Kabinový filtr ve voze VW Passat 3C, Škoda Superb a Octavia 2 (i dalších) je umístěn v interéru vozu za přihrádkou spolujezdce. U starších vozů bývalo zvykem umístění pod čelním sklem na straně spolujezdce a příštup byl z kufru (pod krytem pod stěrači). U starších vozů – například VW Passat B5 byla výměna kabinového filtru opravdu záležitost několika málo minut, nyní to zaberu o pár minut déle a ještě si uděláte nepořádek v autě.

 

Než se pustíme do samotné výměny kabinového filtru, je potřeba si pořídit samotný nový filtr. Díky tomu, že jeho rozměry jsou standardizované v rámci VW Group, lze shodný filtr instalovat jak do vozu VW Passat 3C tak i například do výše zmíněné Škoda Octavia 2 (o kompatibilitě se informujte u svého prodejce náhradních dílů).

 

Samotné kabinové / pylové filtry lze řadit do dvou kategorií:

  1.   Papírové nebo s aktivním uhlím
  2.   S papírovou výztuhou a nebo s plastovou kostrou

 

Na níže uvedeném obrázku je filtr s aktivním uhlím (pro aktivní uhlí je typické tmavé / černé zbarvení lamel) a s papírovou výztuhou (kostrou).

filter_new_01Na níže uvedeném obrázku je filtr s čisté papírovou vložkou (lamely jsou čistě bílé) a s plastovou výztuhou (kostrou).

filter_new_02

 

Základní papírové filtry vychází cenově nejlépe a to již za cenu několika sto korun, filtry s aktivním uhlím jsou většinou o 50-100% dražší (liší se dle značky).

Proč kabinový filtr s aktivním uhlím? Uhlík obecně působí jako vhodný katalyzátor a dokáže na sebe vázat (filtrovat) prachové částíce a tím i případný zápach pocházející z nasávaného vzduchu. Takhle je to alespoň prezentováno. Přínos filtru s aktivním uhlím oceníte především v jarních a podzimních měsících, kdy dojde k spádu velkého množství různých nečistot (listí, paličky, bobule atd.) až na filtr a tato špína zůstane na filtru zachycena. Následně vlivem vzdušné vlhkosti ať už po dešti a nebo v zimě může dojít k zápachu pocházejícího právě z výše uvedených usazenin – tady uhlík na filtru boduje. V případě papírového filtru budete nuceni tento vyměnit, jinak se zápachu nezbavíte.
Pokud hodláte kabinový / pylový filtr měnit 1x ročně, ideálně před začátkem letní sezóny spolu s údržbou (desinfekcí) klimatizace lze filtr s aktivním uhlím doporučit.

 

Kromě provedení papír vs. uhlík, lze ještě narazit na rozdílné vedení filtru. Existuje provedení, kde je výztuha filtru (kostra) z papíru a lze jej velmi snadno instalovat, ale také lze často narazit na výztuhu z tvrdého plastu. Pokud možno, doporučuji se plastové výztuze vyhnout. Filtr se instaluje pod určitým úhled a bohužel není pod přihrádkou spolujezdce příliš mnoho místa a je potřeba filtr zapáčit / zatlačit a v určitý moment jej přitlačit do strany.
Shrnuto podtrženo, filtr s papírovou výztuhou instalujete bez problémů na první pokus během 1-2 minut, kdežto filtr s plastovou výztuhou vám zabere bez předchozích zkušeností i 5-15 minut (zkušení a šikovní uživatelé si i s plastovou výztuhou poradí na první pokus).

 

[poll id=”7″]

 

Popis výměny kabinového / pylového filtru:

  1.   Na zadní straně pod přihrádkou (kastlíkem) spolujezdce odšroubujeme dva šroubky a sundáme kryt z měkké pěnyfilter_change_01
  2. Odkryje se nám držák filtru, který tahem do-strany uvolníme a sundáme
    filter_change_02
    filter_change_03
  3. Vyndáme starý kabinový / pylový filtr, spolu s filtrem nám na koberec vypadá spousta nečistot
    filter_change_04
  4. Instalujeme nový filtr – dlouhou hranou směrem ke středovému panelu.
  5. Vrátíme zpět na místo držák filtru a zajístíme jej do-strany, zvolíme opačný směr než při demontáži.
  6. Instalujeme zpět pěnový kryt a zajístíme dvěma šrouby

 

Nyní už zbývá jenom uklidit nepořádek, který nám při výměně vznikl (špína a nečistoty z filtru napadané na koberec).

Před výměnou filtru je vhodné zvážit i údržbu / desinfekci klimatizace, po které je vhodné instalovat nový kabinový filtr.

Sdílet článek

Podobné články

Zanechat vzkaz

* Pole je nutné zadat před odesláním!

 
Copyright © 2013 – 2017 VWGlobe.cz Všechna práva vyhrazena. Powered by GetFreeWeb.cz.
Exporty: RSS | Sitemap