VW – Adaptivní řízení podvozku (DCC)

Volkswagen již notnou řadu let nabízí u svých premiových modelů kontrolu nad výškou podvozku vč. jeho regulace za jízdy. Tuto funkcionalitu si po léta vychutnávají majitelé Audi A6 nebo v posledních letech i SUV jako je VW Touareg, Audi Q7 a další. Zmíněný systém regulace výšky podvozku staví na tlumičích s plynovými měchy, které díky instalovanému kompresoru můžou měnit světlou výšku vozu až o 150mm. Problém tohoto řešení je často odcházející kompresor, čidla na tlumičích a nebo samotné měchy – není třeba dodávat, že jednotlivé segmenty tohoto řešení jsou extrémě drahé a proto není důvod něco takového implementovat do střední a nížsí třídy vozové kategorie. Nicméně nároky na pohodlí při jízdě dali za vznik systému Adaptivního řízení podvozku (Adaptive Chassis Control).

 

Jak funguje Adaptivního řízení podvozku (DCC)

Na rozdíl od systému měchů funguje DCC mnohem jednodušejí a to pouze na regulaci tlaku oleje v tlumičích, čímž pozitivně ovlivňuje jízdní vlastnosti vozu. Díky snadné implementaci tohoto systému a relativní nenáročnosti je možné systém DCC dnes najít i ve vozech jako jsou VW Golf, VW Passat, Seat Leon aj.

 

Jak aktivovat DCC ve voze

Režim DCC nastavíme pomocí tlačítka okolo řadící páky (viz obrázek), kdy při zmačknutí tlačítka se nám volba patřičného režimu objeví i na displeji palubního PC (budíky, MaxiDot).

B6-shift_cs

Adaptivního řízení podvozku (DCC) ve voze VW Passat 3C

 

Obecný popis funkce Adaptivního řízení podvozku (DCC)

 

Popis funkce Adaptivního řízení podvozku (DCC) ve voze Seat Leon

 

 

Sdílet článek

Podobné články

Zanechat vzkaz

* Pole je nutné zadat před odesláním!

 
Copyright © 2013 – 2017 VWGlobe.cz Všechna práva vyhrazena. Powered by GetFreeWeb.cz.
Exporty: RSS | Sitemap