Všudypřítomná rez na karoserii VW Passat 3C

O tom že kvalita modelu Passat 3C (B6) [rok výroby 2005-2012] je naprosto hrozná se lze dočíst vpodstatě v každém zde publikovaném článku. Kromě fatálních kontrukčních přešlapů a zcela nesmyslných technických řešení je i kvalita karosářského zpracování na nečekaně dost nízké úrovni.

Dřívější modely B5 (3B2, 3B5) a B5.5 (3BG) byly synonymem něměcké kvality a i kvalita povrchového zpracování karoserie byla na nevídané úrovni. I dnes již 15ti leté a starší vozy jsou často ve velmi zachovalém stavu, kdy je na první pohled problém najít místa, kde by byla rez a když už se najde, tak většinou okolo blatníků kde dochází k častému kontaktu odlítajícího štěrku od kol.

U modelu Passat 3C (B6) je situace jiná, horší. Již po 5-6 letech, lze najít na vozech místa kde začnou doslova bujet půchýře, které se následně odchlípnou od povrchu a odhalí se již zreznutý povrch karoserie.

Kritická místa, kde rezne

  • okrasné chromové lišty
  • okolo instalovaných lišt (nejčastěji dveře u řidiče)
  • zadní dveře (nejčastěji okolo osvětlení)
  • vnitřní lemy dvěří
  • kapota (nejčastěji po poškození od kamínků)
  • blatníky
  • pod/okolo instalovaných hagusů na střeše

 

Fotogalerie

Rez okolo okrasných lišt

lista_3 lista_2 lista_1

 

Rez na dveřích

dvere dvere_1 dvere_2

 

Rez na pátých dveřích/víko kufru

pate_dvere pate_dvere_1 pate_dvere_2 pate_dvere_3 pate_dvere_4 pate_dvere_5

 

Rez na blatníku

blatnik
 

Jaké jsou záruky výrobce?

Výrobci se dnes ohánějí mnohaletou zárukou, bohužel dotlačit authorizovaný servis k plnění záručních podmínek je někdy nadlidský úkol. Reklamace auta není jako reklamace bot nebo kabelky, nicméně jednání plné alibismu a zříkání se odpovědnosti můžeme očekávat stejné. Problém je zakopaný v systému jak fungují lokální zastoupení. Authorizovaný servis je jenom lokaj, který může jenom tolik co mu Importér dovolí a tady dochází často k jádru sváru, nikdo nechce riskovat, že přijde o peníze. V authorizovaném servise nerozhodnou, zda máte nárok na záruční opravu, ale musí to posoudit člověk od Importéra a bohužel žijeme v Česku, kde to vypadá že se první dvě žádosti automaticky zamítají a teprve až s další v pořadí se někdo začne skutečně zabývat. V Německu nebo Rakousku je takové jednání zcela nepřijatelné a proto lidé, kteří mají osobní zkušenost s jednáním v těchto zahraničních centrech si nezřídka připadají jako Alenky v Říši divů
 
 

Záruky Volkswagen na lak

  • Záruka na tzv. prorezivění karoserie je 12 let u zcela pozinkovaného povrchu
  • Záruka na lak je pouze 3 roky
  • Vždy je vyžadována servisní kniha. Jde-li o klasickou záruku na karoserii je jedno kde byly prohlídky vykonané, jde-li ale o tzv. kulanci (dobrovolné plnění výrobce) musí být prohlídky v autorizovaném servise a přesně dle stanov výrobce (jakékoliv překročení km na servis nebo nedodržení servisních prací má za následek neuznání ze strany výrobce)
  • Není také možné reklamovat díl, který již byl opravován z důvodu havárie (klempířina + lakování) a jiné
  • Pozor na bodovou korozi způsobenou od odlétávajích kamínků ze silnice, kde se do postižených míst dostane voda a místo dříve nebo pozdějí podlehne korozi – nejde opět na záruku

 

 
Vždy záleži na jaké lidi narazíte v kterých servisech, nicméně v případě nárokování opravy poškozeného laku přeji pevné nervy a skálopevné odhodlání.

 

 

Sdílet článek

Podobné články

Jeden komentář to “Všudypřítomná rez na karoserii VW Passat 3C”

  1. Kliknij says:

    I’m really happy to visit your site. Good work, looking fore more soon!

Zanechat vzkaz

* Pole je nutné zadat před odesláním!

 
Copyright © 2013 – 2017 VWGlobe.cz Všechna práva vyhrazena. Powered by GetFreeWeb.cz.
Exporty: RSS | Sitemap