O tom že použití vstřikovačů Piezo Siemens v 16V jednotkách ve vozech VW Passat 3C (B6) bylo katastrofální šlápnutí vedle dnes již nikdo nepochybuje. Proč výrobci trvalo neuvěřitelných 7let než uznal konstrukční vadu a začal na kulanci měnit problémové vstřikovače Siemens je již na jinou diskuzi.
Od roku 2013 je možné u modelů VW Passat 2.0 TDi 16V: BKP, BMA, BVE, BWV, BUZ a BMR, zažádat o výměnu problémových vstřikovačů Siemens.
Výměna vstřikovačů Simenens na kulanci
- v rámci servisní akce budou vyměněny vstřikovače, které byly výrobcem označeny za vadné (nejedná se tedy o všechny typy/indexy)
- je vhodné mít servisní knížku, ale i bez ní je servis povinen výměnu provést (nenechte se odbýt)
- v rámci výměny budou instalovány nové vstřikovače Siemens a rampa k nim vedoucí
- je vhodné po převzetí vozu zkontrolovat zda vše funguje a zda chod motoru není hlučnější a nebo hrubý, objevují se informace o špatně odvedené výměně a následném nastavení, které auth. servis neuznává, pokud jej co nejdřív nereklamujete
- nově instalované vstřikovače budou Siemens s vyšími indexy