Praskání v palubní desce

Velmi častý problém nejen Passatu 3C (B6) ale snad úplně všech modelových verzí vč. verze CC. Dříve nebo později, ale především u starších ojetých vozů se dostavuje nepříjemné lupání či praskání vycházející z palubní desky (palubovky).

Pro bližší pochopení problému je nutno si představit, že palubní deska je tvořena z poloměkkého PE/PP materiálu v některých místech povrchově doplněna o tvrdé plasty či okrasné lišty. Tato deska je umístěna na kovový skelet, v lepším případě umístěna na těsnění a nebo v tom horším pouze přitmelena. Časem dochází k vysychání tmelu, který se oddrolí a nebo k styření těsnění/silentbloků které se následně taktéž odporoučí. V takových místech poté dochází ke kontaktu palubní desky s kovovou nosnou konstrukcí a vlivem kroucení desky v určitých situacích (např. přejezd nerovnosti) dochází k nelibím zvukům.

Další možností, kdy dochází k lupání či praskání z palubní desky je u starších vozů, kde povrch desky je již za roky provozu ztvrdlý a nedokáže být pružný. Dále se může praskání dostavit po výměně podvozku (pružiny, tlumiče), kdy dojde k utužení podvozku a následná jízda je tvrdší, což opět již proschlá palubní deska nemusí snášet. Ve výjmečných případech může dojít k problému po výměně čelního skla – v případě, že bylo manipulováno s palubní deskou a nebo po nehodě / bouračce.

Oprava spočívá v demontáží palubní desky a podložení / podlepení dotykových ploch (ocelový skelet).

 

Souhrn:

  •  objevuje se u starších vozů vlivem opotřebení (vyschnutí / ztvrdnutí vlivem tepla)
  • po bouračce
  • po výměně podvozku
  • výměně čelního okna s neodbornou manipulácí s palubní deskou
  • po špatné montáži
  • u starších vozů, po vyschnutí / vydrolení tmelu / podložek

 

 

 

Sdílet článek

Podobné články

Zanechat vzkaz

* Pole je nutné zadat před odesláním!

 
Copyright © 2013 – 2017 VWGlobe.cz Všechna práva vyhrazena. Powered by GetFreeWeb.cz.
Exporty: RSS | Sitemap