Nakolik hustit letní pneumatiky VW Passat 3C

Správné huštění / foukání / plnění pneumatik může být věda. Nesprávně nahuštěné pneu má přímý a vyrazný vliv na spotřebu, opotřebení pneu a může mít v krajních případech vliv i na řízení tedy ovladatelnost vozu. Nesprávně nahuštěné pneu potom při jízdě může hučet a provoz na takovém pneu může být i nebezpečný.

 

Informace o tom jak správně hustit se dozvíme na vnitřní straně víčka palivové nádrže!

 

husteni pneuIlustrační štítek z víčka palivové nádrže VW Passat 3C

Obecná informace o huštění pneu pro VW Passat 3C (2.0TDi)

 

Mírně zatížené vozidlo: Přední pneu: 2.6 Bar Zadní pneu: 2.6 Bar

 

Zatížené vozidlo: Přední pneu: 2.8 Bar Zadní pneu: 3.0 Bar

 

 

Huštění pneu dusíkem

Je dobré nezapomínat na fyzikální vlastnosti plynů a tedy to, že plyn má jinou hustotu za rozdílných teplot, pak hlavně že za vyšší teploty se roztahuje a tedy při vyšších teplotách se nám tlak v pneu bude zvyšovat. Tomuto jevu jde částečně předejít použitím méně teplotně nestabilních plynů jako je například dusík. V případě rozhodnutí hustit dusíkem je dobré myslet na to, jak budeme dohusťovat v provozu. Jakmile jednou přifoukneme vzduchem, je požadovaný efekt kvůli kterému jsme hustily dusíkem pryč!  

Jak často kontrolovat tlak v pneu

Tlak pneu je vhodné kontrolovat, zejména potom v letních měsících častěji. Ideálně potom alespoň 1x za 2-3 měsíce namátkově zkontrolovat tlak ve všech pneu a popřípadě ihned přifoukout. Minimálně by jsme měli tlak v pneu zkontrolovat před každou delší cestou, například před odjezdem na dovolenou. Správně nahuštěné pneu má pozitivní vliv na životnost pneu, spotřebu a ovladatelnost vozu.  

Sdílet článek

Podobné články

Zanechat vzkaz

* Pole je nutné zadat před odesláním!

 
Copyright © 2013 – 2017 VWGlobe.cz Všechna práva vyhrazena. Powered by GetFreeWeb.cz.
Exporty: RSS | Sitemap