Jak si vybrat ojetý vůz VW Passat 3C (B6)?

Na internetu se začínají hodně množit dotazy o rady jak si vybrat vůz VW Passat 3C (B6) a není tomu divu, v bazarech lze tento oblíbený vůz pořídit za méně jak 100 tisíc korun a tím roste i počet potencionálních zájemců. Důvodů proč si Passat drží oblibu u neodborné veřejnosti je mnoho, mezi hlavné patří zejména nadčasový design, kdy model 3C (B6) vyniká jak svým vnitřním tak zejména vnějším zpracováním. Mezi další důvody patří jistě i tradice, kdy po dekády patřil Passat mezi kvalitní vozy bez poruch a vad, s minimálními provozními náklady. To bohužel od roku 2005 již neplatí!

Passat 3C – koupě ojetiny [původní článek!]
http://www.vwglobe.cz/clanky/passat-3c-koupe-ojetiny/

Ihned na začátku je vhodné napsat, že model 3C (B6) se výrobci technicky příliš nepovedl. Vůz disponuje množstvým konstrukčních vad, které se časem mohou objevit jako skryté vady a vpodstatě udělat z vozu nepojízdný vrak!

 

Základní kontrukční vady vozu VW Passat 3C (B6)

– modul pohonu olejové čerpadla, které odchází po cca 150.000km (zadření motoru!)
– problémové naftové jednotky PD (do roku 2008)
– odcházející vstřikovače Siemens (16V PD)
– praskající hlavy (16V PD)
– praskající píst v 1 válci (8V PD)
– často se zanášející DPF (zejména PD)
– problémy s ojnicí (1.9TDi)
– nekvalitní povrchové zpracování karoserie (objevující se puchýře již po 5 letech)
– problémová elktromechanická ruční brzda EPB (2005-2012)
– praskající zadní pružiny (2005-2012)
– většina problémů není uspokojivě vyřešena ani u CR (2008-2012)

Výše uvedený výčet není nahodilý, ale naopak velmi častých problémů a některé poruchy se objeví s jistotou dříve či později a následná oprava může být dražší než pořízení nového ojetého vozu.

 


 

Jak vybrat VW Passat 3C (B6)

Je nanejvýš vhodné si dobře si rozmyslet jakou pohonou jednotku ve voze chceme. Naftové agregáty jsou velmi problémové a mají hlavně množství konstrukčních vad. Pokud nejezdíte pravidelně větší množství km a váš roční nájezd se neblíží alespon 15.000km, tak o naftě neuvažujte. Stejně tak pokud vaše trasy například do zaměstnání nejsou alespoň 20km.

Benzínové motory

Mezi vhodné benzínové jednotky patří 2.0FSi popřípadě 2.0TFsi. Pokud se vám podaří, určitě je vhodná volba i 3.2FSi. Passat se nabízí i v motorizacích 1.4TSi a 1.6, nicméně tyto agregáty disponují opravdu kompromisním výkonem vzhledem k váze vozu, vhodné jsou do města, ale na delší trasy bude auto líné (mimo uvdené je k mání i 1.8TSi, ale to je jakýsi kompromis mezi 1.6 a 2.0). Na internetu lze pořídit i agregát 3.6, který patří mezi oblíbené, nicméně pro každodenní jízdu patří mezi dost žíznivé. U větších objemů zejména 3.2 a 3.6 taktéž platí, že jsou vhodné pro delší trasy popojížďky po městě nejsou pro ně to pravé.

Naftové motory

Naftových motorů je široká škála, k tomu jenom stručně, že Passat je těžké auto a pokud z něj nechcete mít malátný koráb, tak se vyhněte nižším objemům jak 2.0. Jednotky 1.6 a 1.9TDi mají svůj význam, ale vůz je snimi líný. Někdo dokáže využít potenciál nízkého objemu pře-chipováním a navýšením výkonu, ale to se bou obnáší jiné úskalí. U jednotek 2.0TDi najdete od roku 2005-2008 zejména 16V agregáty, které trápí odcházející vstřikovače Siemens, praskající hlavy a zanášející se DPF. Nikoho nepřekvapí, že většina inzerovaných vozů budete s těmito motory. Najdou se i vozy s jedinou 8V jednotkou, která má sice Bosch vstřikovače, ale i ty občas odchází (Bosch lze repasovat, Siemens ne) a problémy s prvním válcem (občas praskne píst, jindy válec aj.). Od roku 2008 do 2012 potom byly PD jednotky nahrazeny konstrukčně povedenějšími jednotkami CR (Common Rail), ale ani ty zcela neřeší některé problémy jako je zejména pohon olejového čerpadla.
Pokud již toužíte po naftě, tak vybírejte pouze CR agregát, ušetříte mnoho peněz při pozdějších opravách neduhů u PD motorů.
 

 

Výběr Passata v bazaru

Je velmi důležité si uvědomit, že Passat a zejména v naftě má na tachometru po 2-3 letech přibližně 200 tisíc km! Pokud tedy kupujete 5-8 let starý vůz, tak 9/10 vozů má najeto více jak 400 tisíc km! Je tedy s podivem, že v bazarech jsou vesměs nájezdy 150 – 200 tisíc km. Všechny takové vozy jsou stočené a nic na tom nemění ani servisní knížky, které si za pár stovek koupíte na internetu a můžete si do nich napsat cokoliv.

Jak se nenechat okrást

– na kontrolu vozu před koupí si vždy vemte svého mechanika
– důkladně zkontrolujte exteriér vozu na případně puchýře a rez (zejména okolo okrasných lišt)
– důkladně zkontrolujte interiér vozu, zda vše funguje (případně použijte diagnostiku)
– pokud jsou ve voze ošoupaná tlačítka od používání, tak vůz má najeto nejméně 300 tisíc km!
– zkontrolujte si, zda jsou díly originální a nejsou nahrazeny čínskými kopiemi (tlačítka pro ovládání stahování skel, ovladač světel aj.)
– v případě kožených sedaček si zkontrolujte dobře stav a poškození
– zkontrolujte motor a jeho spodní část, zda není od oleje, zda přední část motoru za saharou není rezavá, zda nejsou viditelné skvrny a prosaky oleje aj. kapalin
– zvažte dovoz vozu ze zahraničí (individuální dovoz přijde na přibližně 20.000 CZK)
– objednejte si kontrolu v authorizovaném servise před koupí a nechte si vystavit protokol o kontrole, seznam výbavy vozu z továrny (porovnejte s aktuální výbavou ve voze), nechte si vytisknout historii oprav v auth. servise
– informace od prodejce v bazaru berte s velkou rezervou a nebuďte důvěřivý, vaše hloupost je jeho výdělek!

 

Jak si ověřit vůz zdarma

– kontrola VIN a RZ na nesplacený leasing (ODKAZ ZDE)
– kontrola stavu tachometru dle poslední STK kontroly (ODKAZ ZDE)

 

Co udělat ihned po koupi vozu

Passat 3C (B6) je dar pro servisy, protože tam stojí co chvíli. Aby jste předešli vážným a drahým poruchám, je vhodné provést níže uvedené kroky ihned po koupi vozy ikdyž máte v servisní knížce a nebo ve smlouvě napsáno cokoliv!

Servis po koupi vozu

– kontrola pohonu olejového čerpadla a jeho oprava! (kontaktujte sharika4x4)
– výměna rozvodových řemenu a kladek (příští výměna doporučeno po 100.000km / 5 let)
– výměna všech filtrů a náplní
– výměna oleje v motoru
– výměna oleje v DSG převodovce (příští výměna po 60.000km)

 

Ať již máte s vozem problémy nebo ne, přijďte si pokecat do komunity na www.vw-club.cz.

 
[poll id=”14″]

 
 

Sdílet článek

Podobné články

6 komentářů to “Jak si vybrat ojetý vůz VW Passat 3C (B6)?”

  1. Michal says:

    Diky moc za info v clanku, Passata jsem nakonec koupil, ale o zminenych problemech jsem nemel ani tuseni.

  2. Jarda82 says:

    To je teda radost s tim Passatem, vazne o nem uvazuji, ale tohle musim jeste zvazit.
    Kazdopadne diky za strucny prehled tech nejvetsich problemu.

  3. Aneta says:

    no to je teda radost s tim Passatem, zrovna jednoho vyhlizime, tak snad se nespalime.

  4. Jenda88 says:

    Skvely clanek, diky!

  5. Josef says:

    Mám Passata od nova Rv.2008 kód motoru BMR 125 kW nyní najeto 209000 km a žádný z výše popisoványch příznaků mě nepotkali. Pouze výměna čerpadla v nádrži a tlačítka na ruční brzdu a svolavacka na vstřikovače. Jinak nic.

Zanechat vzkaz

* Pole je nutné zadat před odesláním!

 
Copyright © 2013 – 2017 VWGlobe.cz Všechna práva vyhrazena. Powered by GetFreeWeb.cz.
Exporty: RSS | Sitemap