DSG převodovka v Passatu 3C (B6)

DSG převodovka patří mezi jedny z přelomových inovací koncernu VW. Nejedná se o standardní automatickou převodovku, ale přesněji řečeno o tzv. polo-automat. DSG převodovka v sobě ukrývá dvě mechanické převodovky, které mezi sebou přepínají v závislosti na potřebách jízdního režimu.

DSG převodovky jsou opravdovým průlomem v pojetí automatu ve vozidlech. Díky výše uvedenému došlo k výraznému snížení spotřeby v porovnání s klasickými starými automaty a nynější spotřeba s DSG se pohybuje velmi blízko mechanické převodovky – samozřejmě s příhlednutím danému jízdnímu stylu. Z vlastní zkušenosti můžu předeslat, že rozdíl ve stejném voze vybaveného DSG oproti manuální převodovce činí přibližně 0.5l nafty na 100km. V případě ručního řazení je rozdíl opravdu zanedbatelný.

A právě ruční řazení ala tiptronic je další novum na poli automatických převodovek DSG. Všechny DSG jsou vybaveny automaticky možností ručního řazení, není tedy přítomen pouze režim D, kde se o řazení starala pouze řídící jednotka v návaznosti síly sešlápnutí plynového pedálu. Díky tomuto faktu je velmi často ruční řazení doplněno taktéž tzv. pádly umístěnými pod volantem, umožňující rychlé, přesné a opravdu snadné řazení jako u manuální převodovky.

 

Volba režimu na řadící páce:

  • P – určeno pro parkování vozu
  • N – neutral
  • D – normální režim, řazení je dle sešlápnutí plynu (přeřazuje od cca 1600 ot./min. výš)
  • D (manual) – při vyklopení řídící páky do strany (+/-) je možno volit stupně ručně
  • S – sportovní režim (přeřazuje permanentně od cca 4000 ot./min. výš)

 

Volba režimu na pádlech:

  • levé pádlo (-) -řadí směrem dolů
  • pravé pádlo (+) – řadí směrem nahoru

 

Řazení pádly lze použít kdykoliv, ale v případě, kdy nepřepneme řadící páku do polohy manual dojde k automatické deaktivaci ručního řazení do přibližně 30s. V případě snížení otáček pod cca 1200 ot./min. dojde k automatickému podřazení na nižší stupeň.

DSG má vždy zařazený jizdní stupeň, tedy i při rozjíždění je vždy předřazen stupeň 1 a 2, nedojde tedy nikdy k tzv. chcípnutí.

Problémy spojené s DSG:

  • auto poskakuje: nutné zkontrolovat spojku (setrvačník) a mechatroniku převodovky
  • něco silně hučí od motoru: pravděpodobně setrvačník, nutno zkontrolovat
  • auto špatně řadí: zkontrolovat poslední výměnu oleje, aktualizace firmware řídící jednotky DSG

 

Hodnocení DSG:

  • + nižší spotřeba oproti klasickým automatům
  • + pohodlné ovládání
  • – pomalejší přeřazovaní z vyšších stupňů
  • – nutnost výměny oleje a filtru v DSG každých 60.000km (cca 4.500CZK)
  • – nákladné opravy (vpodstatě nejde opravovat, ale jenom repasovat)

 

 

Sdílet článek

Podobné články

Zanechat vzkaz

* Pole je nutné zadat před odesláním!

 
Copyright © 2013 – 2017 VWGlobe.cz Všechna práva vyhrazena. Powered by GetFreeWeb.cz.
Exporty: RSS | Sitemap