Ojetý VW Touareg, s jakým motorem koupit?

VW Touareg je tady s námí již od roku 2002 a tak není divu, že se stává často diskutovanou volbou pro nákup. Ikdyž se ceny ojetin pohybují značně nízko, je dobré pamatovat na fakt, že Touareg není a nikdy nebyl levným vozem, naopak cena nového vozu startuje i dnes za “základní” výbavu nad milionem korun a tak je potřeba myslet na to, že jakákoliv oprava nehledě na cenu materiálu bude stát i desítky tisíc. Při úvahách o tomto voze by jsme měli velmi dobře zvážit všechny okolnosti a nejméně naše finanční možnosti, aby se z vytouženého auta nestalo dvou tunové těžítko na zahradě.

 

Pokud se budeme bavit o voze VW Touareg, je vhodné rolišovat dvě základní generace (někdy jsou uváděny tři, nicméně to není přesné, protože první generace byla faceliftovaná):

  • První generace 2002 – 2010 ( do roku 2007 označení 7LA, facelift v roce 2007 označení 7L6 a 7L7)
  • Druhá  generace 2010 – nyní (označení 7P5)

 Přehled motorizace: NAFTA / diesel

Objem Rok výroby Kód motoru PD/CR Výkon [kw]
2.5 TDi R5 2003 BAC PD 128
2.5 TDi R5 2003 BLK PD 120
2.5 TDi R5 2004 BPD PD 120
5.0 TDi V10 2002 AYH PD 230
5.0 TDi V10 2004 BLE PD 230
5.0 TDi V10 2006 BWF PD 230
3.0 TDi V6 2007 CR 177
3.0 TDi V6 BlueMotion 2009 CR 165

 

Přehled motorizace: BENZIN / gasoline

Objem Rok výroby Kód motoru Výkon [kw]
3.2 VR6 2002 AZZ 162
3.2 VR6 2003 BAA 162
3.2 VR6 2003 BKJ 162
3.2 VR6 2004 BMV 177
3.2 VR6 2004 BMX 177
3.2 VR6 2004 BRJ 162
4.2 V8 2002 AXQ 162
4.2 V8 2003 BHX 228
6.0 W12 2004 BJN 331
3.6 V6 2006 206

 

Oblíbené naftové motory

Naftové motory jsou oblébené především v Evropě, pojďme se tedy trochu podívat na to co nám tyto starší motory nabízí.

2.5 TDi R5 (128 kw, PD)

Jedná se o základní naftový agregát v různých modifikacích výkonu. Motor 2.5TDi (R5) kromě Touaregu najdeme ještě v T5, nicméně motory nejsou zcela stejné a tudíž zaměnitelné. Mezi hlavní přednosti motoru patří systém převodu ozubenými koly, namísto klasického převodu pomocí kladek a řemenu nebo řetezem. Byť se může motor zdát jako jednoduchý, tak má i své mouchy a vady. Nicméně případný zájemce by měl zpozornět, protože především výkon motoru – běžně 128kw je značně málo na rozhíbání té masy železa a tak se spousta majitelů uchyluje k čiptuningu. Bezpečné běžné navýšení je ze 128kw na 148kw, nicméně je vhodné myslet na stav motoru. Čiptuning může mít své úskalí a urychlit výměnu některých dílů – typicky to jsou spojka, turbo aj. Když už potřebujete čipovat, tak bezpečně u ověřených firem Dieselpower a nebo MotorPower. Průměrná spotřeba se často pohybuje od 8 – 12l/100km dle stylu jízdy.

r5tdi

ilustrační schéma: rozvody 2.5 TDi (R5) PD

 

3.0 TDi V6 (165 kw, CR)

Oblíbený naftový agregát, který kromě Touaregu jej můžeme najít i ve vlajkové lodi VW, tedy modelu Phaeton. Motor 3.0 TDi se vyznačuje kultivovaným chodem a jako plus je třeba přičíst i rozvody tvořené řetezem, které většinou vyžadují méně údržby než klasický kladkový řemen. I tento motor lze velmi snadno oživit bezpečným zvýšením výkonu a to až na 192kw (Dieselpower.cz). Tento motor lze jednoznačně doporučit a je velmi dobře hodnocen i na internetových diskuzích. Průměrná spotřeba se často pohybuje od 10 – 13l/100km dle stylu jízdy.

3.0tdiilustrační schéma: rozvody 3.0 TDi V6 CR

 

5.0 TDi V10 (230 kw, PD)

Monstrózní motor o objemu 5l najdeme opět jak v Touaregu tak ve Phaetonu. Jedná o se doslova o složeninu, inženýry ve VW nenapadlo nic jiného, než vzít dvě R5ky a postavit je proti sobě. Každý ze dvou bloků motoru má samostatnou řídící jednotku a vlastní turbo. Motor má stejně jako R5ka pohon rozvodů pomocí serií ozubených kol. Největším problémem tohoto motoru je prostor, kterého v motorovém prostoru není mnoho, nebo spíš téměř žádný a proto není výjmečné na internetu naleznout spoustu fotografií, kdy i při relativně běžných opravách musel motor ven z auta – což rozhodně není snadné a tím ani levné. Touareg s motorem V10 již téměř atakuje hranici 3 tun a to se negativně projevuje mimo jiné i v opotřebení pneumatik, které především na přední nápravě dlouho nevydrží. I tento motor lze velmi snadno oživit bezpečným zvýšením výkonu z 230kw až na 268kw (Dieselpower.cz). Vzhledem k značnému výkonu není potřeba příliš slapat na plyn a vychází tak i relativně slušná spotřeba. Průměrná spotřeba se často pohybuje od 11 – 16l/100km dle stylu jízdy.
Tuto motorizaci nalezneme v inzerátech velmi často, možná nejčastěji. Vysoká spotřeba i s lehkou nohou na plynu (oproti ostatním TDi) a extrémně vysokým nákladům nejen na provoz, ale i údržbu činí z tohoto motoru nechtěné zboží a nic na tom nemění ani fakt, že Touareg s tímto motorem se prodával vždy téměř v plné výbavě.

v10tdiilustrační schéma: rozvody 5.0 TDi V10 PD

 

 

Benzínové motory

Mezi benzínovými motory nás budou zajímat především dva nejrozšířenější a to o objemu 3.2l V6 a 4.2l V8. Zde zmíněné motory jsou klasické konstrukce, ale v pozdějších letech byly modernizovány a můžeme tak najít motory o objemech 3.2l, 3.6l a 4.2l ovšem se systémem FSi.

3.2 V6 (162 kw)

Základní zážehový agregát můžeme taktéž v mírně modifikované verzi 2.8l najít i ve voze Phaeton. O vstřikování paliva se stará systém Bosch Motronic ME 7.1.1. Motor má 4 ventyly na válec, tedy celkem 24 ventylů. Kompresní poměr je 11,25:1. Maximálního výkonu 162kW je dosaženo při 5400-6400 ot/min a maximálního točivého momentu 305 Nm je dosaženo při 3200 ot/min. Motor plní emisní normu EU 4. O rozvody se opět stará řetěz, který je ale občas potřeba zkontrolovat, protože se vytahá. Vzhledem k tomu, že je celý systém rozvodů zezadu, je nutné pro výměnu a nebo seřízení demontovat motor (jak oblíbená činnost). Průměrná spotřeba se často pohybuje mezi 13 – 17l/100km dle stylu jízdy.

3.2v6ilustrační schéma: rozvody 3.2 V6

 

4.2 V8 (228 kw)

Motor pro Touarega má výkon 228kw, pro Phaeton v tomto případě 246kw. O vstřikování paliva se stará systém Bosch Motronic ME 7.1.1. Motor má 5 ventylů na válec, tedy celkem 40 ventylů. Kompresní poměr je 11:1. Maximálního výkonu 228kW je dosaženo při 6200 ot/min a maximálního točivého momentu 410 Nm je dosaženo mezi 3000 a 4000 ot/min. Motor plní emisní normu EU 4. O rozvody se opět stará řetěz, který je ale občas potřeba zkontrolovat, protože se vytahá ne výjmečně je možné narazit i a na motory, kterým se řetěz roztrhl. Vzhledem k tomu, že je celý systém rozvodů zezadu, je nutné pro výměnu a nebo seřízení demontovat motor. Průměrná spotřeba se často pohybuje od 14 – 19l/100km dle stylu jízdy.

4.2v8ilustrační schéma: rozvody 4.2 V8

 

Jaký motor tedy do vozu VW Touareg? Z naftových motorů je nejlepší volbou 3.0 TDi, případně motor 2.5 TDi (R5). U benzínových motorů je vhodnější verze 4.2l, která kromě vyššího výkonu nabízí zpravidla i plnou výbavu. V každém případě je nutno nezapomínat na fakt, že prodávané ojeté vozy mají stovky tisíc km a vozy budou potřebovat vyší úroveň péče a údržby.

 

Sdílet článek

Podobné články

Zanechat vzkaz

* Pole je nutné zadat před odesláním!

 
Copyright © 2013 – 2017 VWGlobe.cz Všechna práva vyhrazena. Powered by GetFreeWeb.cz.
Exporty: RSS | Sitemap